Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Nasi partnerzy

2007-03-21

ZKDP partnerem konkursu Media Trendy

Dwaj przedstawiciele Zarządu ZKDP: Jerzy Janczak (Ruch SA) oraz Jerzy Karwelis (Axel Springer Polska, prezes Zarządu ZKDP) aktywnie uczestniczyli w pracach podczas tegorocznej edycji konferencji Media Trendy. Pierwszy był członkiem jury, drugi miał zaszczyt wręczać nagrodę w dwóch kategoriach: „Innowacja w mediach” oraz „Marketing społeczny”. Jerzy Karwelis poprowadził także panel zatytułowany „Tradycyjne media – wygrane czy przegrane technologicznej rewolucji. Prasa, radio i inne nośniki wobec wyzwań”.

W tym roku nagrodę Grand Prix zdobyły agencja reklamowa DDB Warszawa (za akcję „Tyskie flagi” przeprowadzoną dla Kompanii Piwowarskiej podczas mundialu) oraz Grupa ITI (za uruchomienie platformy cyfrowej N).

Konferencji towarzyszyły dwa konkursy - innowacji w mediach oraz innowacji w planowaniu mediów. W tym pierwszym, w kategorii „marketing społeczny”, 50-osobowe jury, w skład którego wchodzili znani i cenieni przedstawiciele świata mediów, nagrodę zdobyła akcja katowickiego oddziału Gazety Wyborczej. Redakcję tą wyróżniono za szereg niestandardowych działań. Na przełomie czerwca i lipca przez tydzień wydanie tego dziennika prowadził Artur Rojek - lider zespołu rockowego Myslovitz. Celem tej akcji było zebranie 20 tys. zł dla chorego dziecka. Jurorzy wyróżnili też kolejne pomysły katowickiego oddziału Gazety - „Krzesła do nauki”. Celem tej akcji było zebranie pieniędzy na stypendia dla zdolnych, ale ubogich studentów ze Śląska.

W kategorii „innowacyjna zmiana”, uhonorowano niestandardowe formy reklamy oferowane reklamodawcom przez dział sprzedaży Gazety Wyborczej - tzw. skrzydełka, czyli okładki wielkości jednej czwartej albo jednej trzeciej strony oraz samoprzylepne kartki z nadrukiem, umieszczane na stronie gazety.

Konferencja Media Trendy odbyła się już po raz siódmy. W tym roku jej wyłącznym organizatorem było Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. Jednym z branżowych partnerów SAR był Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.