Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Nasi partnerzy

Założenia programowe

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy jest organizacją typu non-profit. Jej głównym zadaniem jest współtworzenie etycznych i biznesowych standardów regulujących polski rynek prasowy, m.in. poprzez dostarczanie obiektywnych i starannie zweryfikowanych informacji o nakładach i rozpowszechnianiu tytułów prasowych.

ZKDP jest jedyną organizacją w naszym kraju zrzeszającą przedstawicieli wydawców, agencji reklamowych, ogłoszeniodawców oraz innych firm działających na rynku prasowym.

W 1997 roku ZKDP rozszerzył zakres swojej działalności o badanie czytelnictwa prasy. Ich organizacją zajmuje się powołana specjalnie w tym celu spółka Polskie Badania Czytelnictwa.

Publikacja zweryfikowanych przez ZKDP wyników sprzedaży i rozpowszechniania prasy oraz badań czytelnictwa realizowanych przez spółkę PBC umożliwia chronienie naszego rynku prasowego i reklamowego przed nieuczciwą konkurencją. Dane te są rzetelnym punktem odniesienia akceptowanym zarówno przez sprzedających, jak i kupujących powierzchnię reklamową w prasie. Umożliwiają bowiem nie tylko obiektywne ustalenie pozycji tytułu prasowego na tle konkurencji, ale także precyzyjne zaplanowanie kampanii reklamowych.