Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Nasi partnerzy

Nie reklamuj się bez sensu!

Akcję zorganizowano z inicjatywy Rady Nadzorczej spółki Polskie Badania Czytelnictwa i przeprowadzono od marca do maja 2003 roku. W tym czasie na łamach 172 dzienników i magazynów wydawanych przez 83 firmy opublikowano szereg informacji wskazujących na unikatowe cechy reklamy prasowej. Zwracano uwagę na znacznie silniejsze relacje pomiędzy odbiorcami niż w wypadku telewizji czy radia, a także na to, że tą drogą można przekazać odbiorcy znacznie bardziej pogłębiony komunikat.

Świadomy wybór czasopisma, skupienie czytelników podczas lektury, wielokrotne powracanie do już kupionych wydawnictw, odpowiednio dobrany kontekst reklamy, możliwość dołączania próbek produktów - to unikatowe wartości trudno osiągalne dla innych mediów.

Mleczko nosorozec

Drugą częścią kampanii (BTL) była kilkustopniowa akcja wysyłkowa. Przesyłki trafiły do prawie tysiąca reklamodawców, agencji reklamowych oraz domów mediowych, którym zwracano uwagę, że obecne realia rynkowe wymagają precyzyjnego dotarcia z przekazem do wybranej grupy docelowej. W wypadku produktów, które nie są przeznaczone do masowego odbiorcy - zdecydowanie lepiej jest więc korzystać z mediów drukowanych.

Nic jest przecież przypadkiem, że luksusowe kosmetyki reklamowane są prawie wyłącznie w magazynach z tzw. wyższej półki. Magazyny specjalistyczne i hobbystyczne - np. budowlane, architektoniczne, wnętrzarskie, podróżnicze - to niezwykle skuteczne narzędzie komunikacji z klientami. Zaangażowanie odbiorcy rośnie bowiem razem ze stopniem specjalizacji pisma. W wielu wydawnictwach branżowych reklamy są studiowane równie starannie jak artykuły redakcyjne.

Podczas kampanii wskazywano także na rosnącą rolę prasy jako nośnika reklam. W 2005 roku już co trzecia złotówka z budżetów reklamowych wydana została właśnie w gazetach i czasopismach.
Więcej: www.pbc.pl/reklamaprasowa/