Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Nasi partnerzy

Poznaj prasę!

Akcja ma na celu wypromowanie prasy jako skutecznego nośnika reklam i wskazanie unikatowych atutów dzienników i czasopism. Wszystko po to, aby zachęcić media plannerów i reklamodawców do częstszego wykorzystywania tego medium.

- W interesie wydawców jest, aby udział reklamy prasowej zwiększał się i aby prasa była doceniana. Jesteśmy przekonani, iż obszerna wiedza zebrana na potrzeby tej kampanii będzie pierwszym krokiem do tego, by tzw. tort reklamowy był dzielony bardziej racjonalnie niż do tej pory - uważają członkowie Zarządu ZKDP ds. promocji prasy.


Wzrost roli reklamy prasowej ilustruje stale rosnący udział tego medium w budżetach reklamowych. W 2005 roku co trzecia złotówka przeznaczona na ten cel została wydana właśnie w prasie.

- Świadomy wybór, skupienie czytelników, odpowiednio dobrany kontekst - to unikatowe zalety, trudno osiągalne dla innych mediów. Czy zresztą ktoś widział, aby przerzucano czasopismo, skacząc z kartki na kartkę, na podobieństwo bezmyślnego klikania pilotem po kanałach telewizyjnych?
Nic więc dziwnego, że aż 80 proc. respondentów uznało reklamę telewizyjną za najbardziej dokuczliwą, podczas gdy w odniesieniu do prasy odsetek ten wynosi zaledwie 8 proc. - oto wniosek wynikający z prezentacji Pro Media House, na podstawie badania Demoskopu.

Czytanie prasy to zajęcie wymagające zaangażowania. Sięgając po czasopismo dokonujemy świadomego wyboru, przez co określenie tzw. grupy docelowej jest znacznie łatwiejsze.

- Konsumenci zwracają znacznie większą uwagę na reklamę w ich ulubionym czasopiśmie, gazecie niż na przykład na reklamę w telewizji czy na stronie internetowej - wynika z badań firmy Media Choices.
Ważną cechą prasy jest także możliwość prowadzenia kampanii o selektywnym zasięgu: działań przebiegających tylko w wybranych regionach lub w danych miastach, np. poprzez prasę regionalną, tzw. wrzutki do pism w wybranych regionach, lub sekcje w piśmie w części nakładu.

Reklamy prasowe obok informacji o produkcie, jego składzie, działaniu etc., przekazują informacje handlowe, takie jak cena, dane teleadresowe dystrybutorów, sieci sprzedaży, adresy internetowe. Można także dołączać do niej np. kupony promocyjne czy konkursowe.

Sporym atutem prasy jest także możliwość zamieszczania próbek, dzięki czemu konsument może sprawdzić takie cechy produktu jak zapach, konsystencja, smak, czyli właściwości, które są niezwykle istotne przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Archiwum kampanii Poznaj Prasę!: www.poznajprase.zkdp.pl

Pliki do pobrania: