Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Nasi partnerzy

2014-11-06

Re:Media 2014 - transformacja prasy w erze mediów cyfrowych, część 2

mamy przyjemność zaprosić na konferencję Re:Media 2014 - transformacja prasy w erze mediów cyfrowych, część 2, to kontynuacja konferencji zorganizowanej w czerwcu br. przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Jest to wydarzenie skierowane do wydawców i dziennikarzy, marketerów i przedstawicieli domów mediowych, a także do wszystkich zainteresowanych zmianami oraz rozwojem rynku wydawniczego. W tej części skupimy się na tematyce zarabiania w internecie: efektywnego wykorzystywania treści, monetyzacji powierzchni reklamowej wydawców internetowych, strategii dystrybucji tytułów na tabletach i smartfonach oraz na szybko rozwijającym się zjawisku dziennikarstwa danych (datajournalism).

Konferencja odbędzie się 20 listopada, w godzinach 14.00-17.00, w Centrum Prasowym Foksal przy ul. Foksal 3/5 w Warszawie. Uczestnictwo jest bezpłatne, aby wziąć udział w wydarzeniu należy zarejestrować się za pomocą formularza dostępnego pod adresem www.remedia2.evenea.pl (limit uczestników wynosi 150 osób, obowiązuje kolejność zgłoszeń).

Program konferencji tworzą doświadczeni dziennikarze, obserwatorzy mediów i eksperci rynkowi oraz przedstawiciele firm oferujących usługi polskim wydawcom.

Prelegenci i tematy ich wystąpień:

Vadim Makarenko (BIQdata.pl, Gazeta Wyborcza): Dane w newsroomach: komunikaty prasowe w excelu

Data journalism - to opowiadanie historii przy pomocy wizualizacji danych. Jednak zebranie tych danych, ich analizy, a następnie pokazanie tak, żeby opowiadały historie już na pierwszy rzut oka jest czasochłonne i pracochłonne. Wymaga też nowych kompetencji w newsroomach, czyli inwestycji. Jaki jest skład zespołu zajmującego się danymi, dlaczego taki zespół jest potrzebny i co potrafi zrobić? Przykłady ze świata: Datablog (Guardian), Wonkblog (Washington Post), Upshot (New York Times), Maps & Apps (Chicago Tribune) oraz z Polski: BIQdata.pl (Gazeta Wyborcza).

Marek Miller (red. nacz. Prasa.info): Przykłady efektywnej monetyzacji treści i zasięgów przez największych światowych wydawców

Sprzedaż treści, subskrypcje, organizacja wydarzeń dla lokalnych społeczności, strategie video, reklama natywna i mobile - czyli gdzie najwięksi wydawcy (New York Times, Guardian, Wall Street Journal, Financial Times, Economist) szukają dodatkowych źródeł przychodów.

Łukasz Kawęcki (Optizen Labs): Jak nie zmarnować szansy na sprzedaż prasy w kanale mobilnym?

4 lata obserwacji, 30 slajdów, 25 błędów i zaniechań w zarządzaniu cyfrową prasą. Wskazówki, jak nie zmarnować szansy na sprzedaż prasy w kanale mobilnym.

Optizen Labs jest jednym z niewielu partnerów firmy Adobe na świecie o statusie expert level wdrażającym rozwiązanie Adobe Digital Publishing Suite. Firma oferuje kompleksowe usługi z zakresu digital publishing wydawcom, marketerom, agencjom i uczelniom wyższym - od analizy przedpsrzedażowej poprzez wdrożenie i szkolenia, po projektowanie makiet publikacji cyfrowych, doradztwo przy tworzeniu modeli biznesowych i tworzenie aplikacji mobilnych. Optizen Labs dostarcza również wydawcom kompleksowe usługi z zakresu sprzedaży reklam w wydaniach mobilnych, dystrybucji wydań cyfrowych i działań promocyjnych. Ponad 40 wdrożeń w Europie w ciągu ostatnich 3 lat, czyni tę firmę jednym z najbardziej doświadczonych partnerów w obszarze cyfryzacji prasy i implementacji Adobe Digital Publishing Suite.

Adam Wojdyło (Piano Media): Mądre zarządzanie treściami czy ich ślepe rozdawanie - jak to robić i dlaczego?

Piano Media wspiera wydawców w modelu długoterminowej współpracy, pomaga wdrażać strategie płatnego kontentu i efektywnie monetyzawać ich cyfrowe treści. Specjalizuje się w mierzalnych systemach paywallowych i zaawansowanych systemach analitycznych zarówno przed i po uruchomieniu pobierania opłat przez wydawcę. Firmę założyli byli dyrektorzy gazet i wydawcy internetowi. Zarządzana jest przez menadżerów z bogatym doświadczeniem w mediach prasowych i cyfrowych. Już dzisiaj posiada doświadczenie we wsparciu pozyskiwania strumieni nowych przychodów dla ponad 70 wydawców z ponad 630 stron internetowych na całym świecie w tym: Newsweek, Digital First Media, McClatchy, M. DuMont Schauberg, Agora SA, PostMedia, La Voz de Galicia, Morris Publishing, DC Thomson, GateHouse Media, The London Independent i wielu innych.

Aleksander Szafaryn (YieldBird, AdTaily Group): Jak zarabiać więcej na powierzchni reklamowej w internecie - sprawdzone przykłady.

Yield Bird jest oficjalnym partnerem Google AdExchange i częścią Grupy giełdowej Agora S.A. (AdTaily Group). Ze względu na szybki rozwój Real Time Bidding (RTB - zakupy w czasie rzeczywistym) mali, średni i duzi wydawcy na całym świecie muszą stawić czoła nowym wyzwaniom dotyczącym sprzedaży ich produktów w jak najlepszej cenie. W związku z przeniesieniem budżetu ze sprzedaży bezpośredniej do programowej, maksymalizacja przychodu wymaga coraz większych umiejętności analitycznych i technicznych oraz dogłębnej znajomości rynku. Trzeba nieustanie weryfikować ceny, modyfikować strategie sprzedaży programowej i wypróbowywać inne technologie. Właśnie to oferuje Yield Bird - działa na rzecz wydawców, a jego celem jest podniesienie ich przychodów.

Partnerami wydarzenia są firmy pomagające wydawcom w transformacji cyfrowej:

Optizen logo small       Piano logo smallYieldBird logo small