Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Nasi partnerzy

Re:Media - Transformacja prasy w erze mediów cyfrowych

Przy okazji Zjazdów ZKDP w czerwcu i listopadzie 2014 r.  oraz w czerwcu i grudniu 2015 roku przygotowaliśmy cztery edycje własnej konferencji Re:Media. Transformacja prasy w erze mediów cyfrowych. Odbywające się w Centrum Prasowym Foksal wydarzenie każdorazowo gromadziło ponad 150 odbiorców, z czego większość stanowiły osoby z rynku, zaproszone za pośrednictwem serwisu Prasa.info.

Pierwsza edycja towarzyszyła obchodom XX-lecia ZKDP. Na tę okazję przygotowaliśmy 20-minutowy materiał wideo – rozmowy z osobami ważnymi dla historii ZKDP, które opowiedziały o powstaniu i roli Związku. W gronie prelegentów konferencji znaleźli  się: dr. Wiesław Podkański (prezes Izby Wydawców Prasy), dr Izabella Anuszewska (Millward Brown), Maciej Nowak (Agora), Paweł Nowacki (Infor Biznes), Jacek Czynajtis (Optizen Labs), Piotr Stasiak (RASP), Marek Twaróg i Marcin Nowak (Polskapresse), Piotr Piotrowicz (Stowarzyszenie Gazet Lokalnych) oraz Robert Łobko (Grupa Zwierciadło) [zob. materiały z cz. 1].

W drugiej edycji skupiliśmy się na tematyce zarabiania w internecie: efektywnego wykorzystywania treści, monetyzacji powierzchni reklamowej wydawców internetowych, strategii dystrybucji tytułów na tabletach i smartfonach oraz na szybko rozwijającym się zjawisku dziennikarstwa danych (datajournalism) [zob. materiały z cz. 2].

W trzeciej edycji, w czerwcu 2015 roku, kontynuowany był temat - Transformacja prasy, nowe źródła przychodów [zob. materiały z cz. 3].

W czwartej części konferencji, w grudniu 2015 roku, skupiono się na nowych produktach (Grupa NaTemat: ASZDziennik, Mamadu, InnPoland), aplikacjach (Clou) i serwisach internetowych (Fakt24.pl), strategiach wydawców (Gremi Media) oraz źródłach przychodu (Netsprint). W trakcie wydarzenia poruszone zostaną również gorące tematy spod znaku Google: Accelerated Mobile Pages, Digital News Initiative a także nowe pomysły na YouTube [zob. materiały z cz. 4].