Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

300 tys. użytkowników zapoznało się z ofertą płatnych treści Wyborcza.pl


Autor: Marek Miller

W trakcie zorganizowanej z okazji XX-lecia ZKDP konferencji „Re: Media 2014 – transformacja prasy w erze mediów cyfrowych”, dyrektor rozwoju biznesu Agory, Maciej Nowak, podał pierwsze informacje dotyczące wprowadzonego na początku tego roku w serwisach Wyborcza.pl paywalla.

Na początku bieżącego roku, Gazeta Wyborcza wprowadziła limitowany płatny dostęp do treści swoich serwisów internetowych. W trakcie czerwcowej konferencji „Re: Media 2014 – transformacja prasy w erze mediów cyfrowych”, dyrektor rozwoju biznesu Agory dokonywał wstępnej ewaluacji tego kroku. I choć przytoczone dane niekoniecznie były tymi, na które przede wszystkim czekała większość uczestników wydarzenia, Maciej Nowak podał pierwsze informacje dotyczące użytkowników korzystających z płatnych serwisów należących do Wyborcza.pl.

Jak informuje Nowak, około 300 tys. użytkowników zapoznało się z ofertą dostępu do płatnych treści „Gazety Wyborczej”. Spośród tych, którzy wykupili subskrypcję, 32 proc. jest w wieku 24-34 lata. 10 proc. obecnych klientów to ci, którzy zostali przekierowani z serwisów społecznościowych lub wyszukiwarki Google.

Ciekawe są statystyki dotyczące ilości artykułów przeczytanych przez użytkowników serwisu „Gazety Wyborczej”. Wynika z nich, że niezarejestrowani użytkownicy czytają średnio 5 artykułów dziennie, zaś subskrybenci – około 17. Subskrybenci w pierwszej kolejności najchętniej czytają treści z drukowanej „Gazety Wyborczej”, na drugim zaś miejscu znalazły się serwisy lokalne.

Jak podkreślał Maciej Nowak, dla Agory ważniejsza niż same cyfry i „ciasteczka” (cookies) jest komunikacja z użytkownikami. Dlatego paywall będzie ewoluował w czasie, tak by użytkownicy mieli potrzebę przedłużania subskrypcji. Jako przykład kierunku zmian prelegent podał klub przywilejów występujący w brytyjskim dzienniku „The Times”.

Mimo braku informacji na temat aktualnej liczby subskrybentów płatnych treści „Gazety Wyborczej”, Nowak przypomniał, że dla Agory celem na ten rok niezmiennie pozostaje ilość 30 tys. prenumeratorów.

Całe wystąpienie, a także prezentację Macieja Nowaka z konferencji „Re: Media 2014 – transformacja prasy w erze mediów cyfrowych” można zobaczyć poniżej:

prezi