Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Dzięki wersjom cyfrowym gazet, czytelnictwo i zasięg prasy będą rosły (FILM, PREZENTACJA)


Autor: Marek Miller

„W perspektywie 5 lat czytelnictwo prasy wzrośnie, a prasa jako medium będzie zwiększała swój zasięg” – mówiła dr Izabella Anuszewska z Instytutu Millward Brown podczas konferencji Re:Media 2014 – Transformacja prasy w erze mediów cyfrowych. Prelegentka zaprezentowała wyniki ogólnopolskich badań kondycji prasy przeprowadzonych na zlecenie Izby Wydawców Prasy.

 

Prasa jako medium będzie przez najbliższych 5 lat będzie zwiększała zasięg, głównie dzięki wersjom elektronicznym gazet i czasopism. Rosnąć też będzie czytelnictwo prasy – najbliższe pół dekady to prognozowany wzrost czytelnictwa prasy od 4 do 16 proc. (szerokie widełki tej prognozy  wynikają z wielu segmentów rynku prasowego). Czytelnictwo rosnąć będzie w każdym segmencie tematycznym prasy.

Zakup wersji cyfrowych gazet i czasopism deklaruje aktualnie 10 proc. polskiego społeczeństwa. Również i ta liczba będzie rosnąć - w samym przyszłym roku ma zwiększyć się o 75 proc. Dodatkowo, dzisiaj prawie jedna czwarta czytelników prasy jest zdania, żeartykuły prasowe z gazet lub czasopism dostępne w internecie, zdecydowanie powinny lub raczej powinny być płatne – dotyczy to przede wszystkim tekstów branżowych, fachowych, naukowych, poważnych analiz gospodarczych, przydatnych w rozwoju osobistym, zawodowym i zdobywaniu nowych kompetencji.

Mimo pozytywnych efektów badań, nie sposób nie zauważyć spadków w sprzedaży i czytelnictwie prasy. Dlatego zapytano badanych o ich postrzeganie rynku pod tym kątem i poproszono o wskazanie przyczyn takiego stanu rzeczy. Okazało się, że 85 proc. przepytanych nie wierzy w śmierć prasy i nie zgadza się z perspektywą bycia pozbawionym dostępu do takiego medium, jakim jest prasa. Zdecydowana większość badanych (ponad 60 proc.) jest zdania, że to bezpłatne treści w internecie są powodem dzisiejszych problemów prasy.

Czytelnictwo prasy w wersji cyfrowej we wszystkich obszarach tematycznych będzie rosło i zrównoważy aktualne spadki czytelnictwa prasy tradycyjnej. W niektórych przypadkach, np. dla tygodników opinii, wersje cyfrowe przyczynią się do ogólnego wzrostu poziomu czytelnictwa prasy:

Dzięki wersjom cyfrowym gazet, czytelnictwo i zasięg prasy będą rosły  (FILM, PREZENTACJA)

Dzięki wersjom cyfrowym gazet, czytelnictwo i zasięg prasy będą rosły (FILM, PREZENTACJA)


Autor: Marek Miller

„W perspektywie 5 lat czytelnictwo prasy wzrośnie, a prasa jako medium będzie zwiększała swój zasięg” – mówiła dr Izabella Anuszewska z Instytutu Millward Brown podczas konferencji Re:Media 2014 – Transformacja prasy w erze mediów cyfrowych. Prelegentka zaprezentowała wyniki ogólnopolskich badań kondycji prasy przeprowadzonych na zlecenie Izby Wydawców Prasy.

Prasa jako medium będzie przez najbliższych 5 lat będzie zwiększała zasięg, głównie dzięki wersjom elektronicznym gazet i czasopism. Rosnąć też będzie czytelnictwo prasy – najbliższe pół dekady to prognozowany wzrost czytelnictwa prasy od 4 do 16 proc. (szerokie widełki tej prognozy  wynikają z wielu segmentów rynku prasowego). Czytelnictwo rosnąć będzie w każdym segmencie tematycznym prasy.

Zakup wersji cyfrowych gazet i czasopism deklaruje aktualnie 10 proc. polskiego społeczeństwa. Również i ta liczba będzie rosnąć - w samym przyszłym roku ma zwiększyć się o 75 proc. Dodatkowo, dzisiaj prawie jedna czwarta czytelników prasy jest zdania, żeartykuły prasowe z gazet lub czasopism dostępne w internecie, zdecydowanie powinny lub raczej powinny być płatne – dotyczy to przede wszystkim tekstów branżowych, fachowych, naukowych, poważnych analiz gospodarczych, przydatnych w rozwoju osobistym, zawodowym i zdobywaniu nowych kompetencji.

Mimo pozytywnych efektów badań, nie sposób nie zauważyć spadków w sprzedaży i czytelnictwie prasy. Dlatego zapytano badanych o ich postrzeganie rynku pod tym kątem i poproszono o wskazanie przyczyn takiego stanu rzeczy. Okazało się, że 85 proc. przepytanych nie wierzy w śmierć prasy i nie zgadza się z perspektywą bycia pozbawionym dostępu do takiego medium, jakim jest prasa. Zdecydowana większość badanych (ponad 60 proc.) jest zdania, że to bezpłatne treści w internecie są powodem dzisiejszych problemów prasy.

Czytelnictwo prasy w wersji cyfrowej we wszystkich obszarach tematycznych będzie rosło i zrównoważy aktualne spadki czytelnictwa prasy tradycyjnej. W niektórych przypadkach, np. dla tygodników opinii, wersje cyfrowe przyczynią się do ogólnego wzrostu poziomu czytelnictwa prasy:

Pełną prezentację dr Izabelli Anuszewskiej można przeczytać poniżej: