Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Jak zarabiać więcej na powierzchni reklamowej w internecie?

Jak zarabiać więcej na powierzchni reklamowej w internecie?


Autor: Marek Miller

Aleksander Szafaryn, Head of Business w Yield Bird (AdTaily Group) radził wydawcom na konferencji Re: Media – transformacja prasy w erze mediów cyfrowych, jak zarabiać więcej na powierzchni reklamowej w internecie.

Metod zarabiania na serwisie internetowym jest wiele – od prowizji pobieranej od autorów tekstów, przez artykuły sponsorowane, aż po udział w sieciach afiliacyjnych i polecanie konkretnych usług lub produktów. Jednak najbardziej oczywistym wyborem jest zarabianie na posiadanej powierzchni reklamowej. W tym zakresie istnieją różne możliwości, a celem Yield Bird jest pomoc w optymalizacji przychodów z tej działalności.

Większość wydawców prędzej czy później zaczyna intensywnie analizować grupę swoich odbiorców – ich demografię, zainteresowania itp. Każda z grup będzie inaczej reagowała na reklamy, oczekiwała innego zakresu tematycznego lub konkretnych formatów reklamowych. W związku z tym, możliwe jest dobieranie wyświetlanych reklam tak, aby maksymalnie zadowolić odwiedzających witrynę. Nie zawsze jednak zawężanie tematyki reklam wpływa pozytywnie na przychody. Bywa, że bardziej opłacalne jest pokazywanie odbiorcom reklam z wielu dziedzin, np. kiedy witryna poświęcona jest wyjątkowo szerokiemu spektrum tematycznemu.

Ze względu na szybki rozwój Real Time Bidding (Zakupy w czasie rzeczywistym) mali, średni i duzi wydawcy na całym świecie muszą stawić czoła nowym wyzwaniom dotyczącym sprzedaży ich produktów w jak najlepszej cenie. W związku z przeniesieniem budżetu ze sprzedaży bezpośredniej do programowej, maksymalizacja przychodu wymaga coraz większych umiejętności analitycznych i technicznych oraz dogłębnej znajomości rynku. Niezbędne jest nieustanie weryfikowanie cen, modyfikowanie strategii sprzedaży programowej i eksperymentowanie z innymi technologiami. Jak twierdzi Szafaryn: „Yield Bird działa na rzecz wydawcy, a jego celem jest podniesienie przychodów”.

Yield Bird chwali się tym, że potrafi sprzedać każdą odsłonę w maksymalnej cenie, jaką można uzyskać na świecie. Robi to dzięki skupieniu w jednym miejscu wielu różnych sieci reklamowych, platform RTB oraz własnej sprzedaży. Każda odsłona sprzedawana jest w modelu aukcyjnym i dzięki temu uzyskuje się za nią najlepszą cenę. Oficjalne partnerstwo z Google AdExchange pomaga firmie zagwarantować wydawcom przychody dzięki 100 proc. wskaźnikowi fill rate – Yield Bird nie ma nie sprzedanych odsłon.

Z prezentacją Aleksandra Szafaryna można zapoznać się poniżej: