Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Nasi partnerzy

Działania promocyjne

Re:Media - Transformacja prasy w erze mediów cyfrowych

Przy okazji Zjazdów ZKDP w czerwcu i listopadzie 2014 r.  oraz w czerwcu i grudniu 2015 roku przygotowaliśmy cztery edycje własnej konferencji Re:Media. Transformacja prasy w erze mediów cyfrowych. Odbywające się w Centrum Prasowym Foksal wydarzenie każdorazowo gromadziło ponad 150 odbiorców, z czego większość stanowiły osoby z rynku, zaproszone za pośrednictwem serwisu Prasa.info.

»
 

Prasa działa!

"Prasa działa!" to kolejna kampania zainicjowana przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy promująca tytuły prasowe jako skuteczne medium reklamowe. Tym razem głos mają eksperci. O prasie i jej zaletach mówią – we własnoręcznie wykonanych reklamach – znawcy tematu: specjaliści z domów mediowych, ludzie kreatywni z agencji reklamowych, stratedzy, plannerzy. Wśród twórców, do tej pory znaleźli się m.in.:

»
 

Konferencja INMA (International Newsmedia Marketing Association), Kraków wrzesień-pażdziernik 2010 roku.

W październiku 2010 r. w Krakowie odbyła się jedna z najważniejszych na naszym rynku konferencji medialnych – INMA European Conference 2010. Gośćmi konferencji było 320 przedstawicieli wydawnictw polskich i zagranicznych.

»
 

Press Fusion

Impreza Press Fusion okazała się nie tylko okazją do świetnej zabawy, ale także do zapoznania się z wybranymi aspektami funkcjonowania rynku prasy. Pretekstem do dyskusji i wymiany poglądów w kuluarach były niewątpliwe zalety prasy takie jak: „Prasa buduje relacje”, „Prasa angażuje”, „Reklama w prasie żyje dłużej”, „Prasa dociera precyzyjnie”, „Reklama prasowa – najbliżej produktu”.

»
 

Prasa pod kontrolą

Multimedialna, bardzo nowocześnie zrealizowana, pięcioczęściowa prezentacja zawiera podstawowe informacje o celach i działalności ZKDP oraz spółki PBC. Dzięki niej ludzie mediów błyskawicznie mogą zapoznać się z podstawowymi pojęciami i narzędziami pomocnymi w planowaniu kampanii reklamowych z wykorzystaniem prasy.

»
 

Reklama prasowa ZKDP - czarno na białym

Działania promocyjne są odpowiedzią na sugestie środowiska wydawniczego. Jego przedstawiciele od dłuższego czasu zwracali uwagę, że zarówno znak "nakład kontrolowany", do używania którego mają prawo tytuły prasowe zgłoszone do ZKDP, jak i samo członkostwo w Związku wymagają promocji. Ich zdaniem, wzmocnienie rozpoznawalności znaku, a przede wszystkim propagowanie celów, do których dąży ZKDP, w istotny sposób przyczyni się do promocji prasy jako nośnika reklam, a także do prawidłowego funkcjonowania rynku prasowego i reklamowego w Polsce.

»
 

Poznaj prasę!

Akcja ma na celu wypromowanie prasy jako skutecznego nośnika reklam i wskazanie unikatowych atutów dzienników i czasopism. Wszystko po to, aby zachęcić media plannerów i reklamodawców do częstszego wykorzystywania tego medium.

- W interesie wydawców jest, aby udział reklamy prasowej zwiększał się i aby prasa była doceniana. Jesteśmy przekonani, iż obszerna wiedza zebrana na potrzeby tej kampanii będzie pierwszym krokiem do tego, by tzw. tort reklamowy był dzielony bardziej racjonalnie niż do tej pory - uważają członkowie Zarządu ZKDP ds. promocji prasy.

»
 

Nie reklamuj się bez sensu!

Akcję zorganizowano z inicjatywy Rady Nadzorczej spółki Polskie Badania Czytelnictwa i przeprowadzono od marca do maja 2003 roku. W tym czasie na łamach 172 dzienników i magazynów wydawanych przez 83 firmy opublikowano szereg informacji wskazujących na unikatowe cechy reklamy prasowej. Zwracano uwagę na znacznie silniejsze relacje pomiędzy odbiorcami niż w wypadku telewizji czy radia, a także na to, że tą drogą można przekazać odbiorcy znacznie bardziej pogłębiony komunikat.

»