Dane ZKDP

Tytuły kontrolowane

Regulamin kontroli

Nasi partnerzy

2019-10-16

IFABC ogłasza Światową Listę Certyfikowanych Mediów 
(Global Certified Media List)

Nabywcy mediów mają dostęp do ponad 14 756 audytowanych marek medialnych w 18 krajach

SAO PAULO, Brazylia (15 października 2019 r.) – Międzynarodowa Federacja Biur Audytu i Certyfikacji (IFABC) opublikowała Listę Certyfikowanych Mediów, pierwszą światową listę ponad 14 756 audytowanych marek medialnych z 18 krajów członkowskich IFABC na całym świecie. Ten dostępny do pobrania zasób informacji został stworzony z myślą o reklamodawcach i agencjach reklamowych, w celu pokazania, które dane dotyczące mediów są poddawane audytowi na całym świecie, tak aby mogli dokonywać bardziej świadomych wyborów dotyczących zakupu mediów.

„W miarę jak krajobraz mediów i reklamy staje się coraz bardziej globalny, a problemy związane z brakiem przejrzystości rosną, nigdy wcześniej nie było to równie ważne, aby reklamodawcy mieli dostęp do zaufanego źródła informacji o partnerach medialnych, poddanych zewnętrznemu audytowi”, wyjaśnił Pedro Silva, prezes IFABC oraz Instituto Verificador de Comunicacoão w Brazylii. „Członkowie IFABC wnoszą przejrzystość, jasność i wysoki poziom pewności w odniesieniu do danych o mediach, które audytują na całym świecie”.

Lista Certyfikowanych Mediów IFABC jest prostym, skutecznym i łatwym w użyciu plikiem audytowanych danych dotyczących mediów z całego świata. Pokazuje ona audytowane marki medialne od dzienników i czasopism drukowanych, poprzez strony internetowe i aplikacje, eventy, radio, do reklamy zewnętrznej (out-of-home media). Raport zawiera również szczegółowe informacje na temat grupy docelowej (B2B lub B2C) oraz tego, czy produkt jest płatny czy bezpłatny. Każda pozycja zawiera linki do członka IFABC, który audytuje daną markę medialną. Dodatkowe informacje można uzyskać od tych organizacji.

Przewodniczący Komitetu Europejskiego IFABC, Jean-Paul Dietsch, Dyrektor ACPM/OJD odnotował: „W erze RODO, GAFA i programowego handlu reklamami, niezwykle ważne jest, aby dostawcy mediów budowali i utrzymywali zaufane relacje, zachowując przejrzystość na swoich rynkach. Reklama stała się rynkiem światowym z lokalną obecnością, sprawiając, że istotne jest, aby reklamodawcy mogli połączyć się z jednym, centralnym źródłem lokalnie certyfikowanych mediów. Biura audytu w każdym kraju są lokalnymi arbitrami w zakresie pewności danych o mediach".

IFABC zatwierdziła tę inicjatywę na 28. Walnym Zgromadzeniu, które odbyło się w San Francisco w listopadzie 2018 roku. Delegaci IFABC uznali wyjątkową rolę, jaką niezależne audyty przeprowadzane przez strony trzecie oraz certyfikowane media wnoszą w zapewnienie przejrzystości i jasności w obszarach ekosystemu mediów, aby zwiększyć zaufanie reklamodawców.

„Uznając, że kwestie odpowiedzialności i przejrzystości wykraczają poza granice państw, aktywna współpraca IFABC w tworzeniu tej listy zwiększa znaczenie mediów audytowanych na świecie i potwierdzenia danych przez strony trzecie”, powiedział Tom Drouillard, dyrektor generalny Alliance for Audited Media i sekretarz IFABC.

Dane te są teraz dostępne do pobrania za pośrednictwem strony internetowej www.ifabc.org, co umożliwia reklamodawcom tworzenie białych list zaufanych źródeł mediów, pozyskiwanie nowych możliwości medialnych lub potwierdzanie własnych baz danych opcji medialnych. Lista będzie regularnie aktualizowana, aby zapewnić reklamodawcom dostęp do najnowszych list certyfikowanych mediów.

O IFABC

Międzynarodowa Federacja Biur Audytu i Certyfikacji (IFABC) jest dobrowolną federacją organizacji sponsorowanych przez branżę na całym świecie, które łączy praca w branży medialnej. Członkowie IFABC mają wspólny cel, jakim jest dokładne i przejrzyste raportowanie porównywalnych danych wykorzystywanych do oceny kanałów medialnych. Z tego ukierunkowania na odpowiedzialność i przejrzystość wynika potrzeba korzystania z usług niezależnego audytu zewnętrznego i certyfikacji różnych zestawów danych wykorzystywanych w handlu reklamą w mediach. Audyt prowadzony przez organizacje członkowskie obejmuje wiele kanałów komunikacji, w tym druk, wydania cyfrowe, eventy, OOH, TV, influencer marketing i nadal rozwija się wraz z ewolucją branży medialnej. Federacja stara się ułatwiać i zachęcać do bieżącej wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk pomiędzy organizacjami członkowskimi.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ifabc.org.

Zestaw informacji o IFABC dla prasy